Модулно скеле Allround – когато сигурността среща ефективността

Летенето със самолет е най-сигурният транспорт от гледна точка на инцидентите, които се случват на база пропътувано разстояние. Статистиката показва, че човек може да лети със самолет в продължение на 14000 години без да претърпи инцидент. Една от причините за това е, че сигурността на самолетите е приоритет номер едно при планираното им обслужване. Другата причина са стриктните изисквания при поддръжка и ремонт, които въздушните превозвачи трябва да спазват. Когато руската компания A-Technics, част от групата на Аэрофлот, изпълняваща поддръжката и ремонта на самолетите, потърси система скеле за изграждането на универсална, модулна и лесно приспособима работна платформа, най-важните изисквания бяха сигурност, ефективност и бързина - минимално количество пропуснати полети.

 

 

Руските специалисти от A-Technics търсеха високо приспособима система за поддръжка, ремонт и боядисване на големите самолети Boeing и Airbus, която би позволила бързия, сигурен и ефективен достъп до всички части на самолетите за извършването на необходимите проверки. Офисът на Layher в Русия, успя да убеди клиента в множеството възможности и предимства на системата скеле Layher Allround, като предостави и необходимите професионални препоръки в конкретната област. Системата Allround притежава богат набор от стандартни компоненти и конзоли, както и уникален конектор, позволяващ до осем елемента да бъдат монтирани под произволен ъгъл. По този начин се постига бързо и лесно приспособяване към всеки модел самолет, върху който се налага извършването на ремонтна дейност от екипа на A-Technics.

Allround – прецизност и сигурност

„Екипът на A-Technics имаше много ясна представа за изискванията към конкретното решение и нашата система ги задоволи с лекота“, коментира Борис Лазарев, оглавяващ инженерния отдел на Layher в Русия. „Със системата скеле Layher Allround, всяка част от самолета може да бъде достигната бързо и сигурно, независимо дали инженерите работят по корпуса, под крилата или по механизмите за управление. Нашата система също така удовлетворява изискванията на клиента за бърз достъп до всички видове апаратури на самолета по врме на сервизирането му“. Използват се специални колела, така че само шест човека биха могли лесно и прецизно да преместят 5.5 – тонната структура до желаното местоположение. Адаптираната стандартна височина от 0.25 м, прави възможно конструирането на работни платформи с постепенен наклон (в това число и под крилата), така че да не се налага използването на специализирани стълби. Също така са конструирани стълбищни кули за сигурен и комфортен достъп до работните платформи с голяма височина по механизмите за управление. За близките зони на конструкциите, специално са разработени подложки с ярък цвят, за да се избегне евентуално повреждане на самолета.

Ние обичаме предизвикателствата

„Когато започнахме в средата на април 2017 година, скоро разбрахме, че това няма да бъде праволинеен проект“, казват руските представители на Layher. „Строго определеното време за изпълнение, големите изисквания и габарита на самолета, се нуждаеха от щателна координация между членовете на екипа и изключителен професионализъм“. Веднага след изясняването на детайлите на проекта бяха направени 3D заснемания на видовете самолети, върху които ще бъде работено. С помощта на тези данни, специалистите по системата скеле успяха да планират и проектират конструкцията съвместно с техническия екип на Layher в Германия. След съответното тестване, проектът бе реализиран в хангар. „Извършихме монтажа с помощта на местна компания, която е наш дългогодишен партньор“, каза Антон Новопашин, мениджър по проекта от представителството на Layher в Русия. „Това беше първият път, в който използваме Allround FW системата. Също така, това беше първата ни работа със специалните колела и подложки.“

Стойност на инвестицията в материал и време

„Използвахме над 7000 кубични метра скеле конструкция. Получените структури могат да бъдат използвани за достъп до корпусите, крилата и механизмите за управление на три самолета едновременно. Мисля, че този проект отлично демонстрира колко адаптивна е системата скеле Allround на Layher и колко много приложения би могла да има тук в Русия и навсякъде по света“ обобщи Новопашин.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail